مملكه الحب والغرام
مملكه الحب والغرام
مملكه الحب والغرام
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.



 
الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

 

 روايه لما نعشق القمر لما يجمع الصحاب؟؟؟؟؟؟الحبقه الرابعه عشره

اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
ملكه الحب والغرام
Admin
ملكه الحب والغرام


عدد المساهمات : 432
تاريخ التسجيل : 14/05/2011
العمر : 38
الموقع : مملكه الحب والغرام

روايه لما نعشق القمر لما يجمع الصحاب؟؟؟؟؟؟الحبقه الرابعه عشره Empty
مُساهمةموضوع: روايه لما نعشق القمر لما يجمع الصحاب؟؟؟؟؟؟الحبقه الرابعه عشره   روايه لما نعشق القمر لما يجمع الصحاب؟؟؟؟؟؟الحبقه الرابعه عشره Icon_minitimeالجمعة مايو 20, 2011 8:50 am



مش هاطول عليكم كتير هاسيبكم مع الحلقه ال14
ونشوف فرفوشه قالت ايه لحماده



فرفوشه:
ياحول الله ياربي وده من امتى دايابني
حماده:
انتي بتتريقي؟؟؟......والله العظيم يافرفوشه انا بتكلم بجد
فرفوشه:
طب
بص بقى ياعم الجد انت.....اوعى تكون فاكر انك عشان الشعريتين السيحين
بتوعك وعينك الملونه وبرميل الريحه اللي بتستحمى بيه كل يوم انا هاموت عليك
وادوب في دباديبك لما تثبتني بالكلمتين بتوعك دول

حماده:
اثبتك؟؟؟؟؟؟انا بقولك بحبك
فرفوشه:
اهي دي بقى تقولها للغندوره اللي جت تسلم عليك من كام يوم مش انا يابابا فوق
حماده:
فرفوشه انتي فاهماني غلط
فرفوشه:
انا ان كنت غلطانه فأنا غلطانه اني كنت بقعد معاك اليومين اللي فاتو ......سلام
تمشي فرفوشه وتسيب حماده وتروح تدور على حائره

ولما تلاقيها

فرفوشه:
بت انتي انا ماشيه هاتيجي والا اروح لوحدي؟؟؟
حائره:
في ايه يافرفوشه مالك؟؟
فرفوشه:
مالي في جيبي ياختي ...هاتيجي والا امشي
عمرو:
طب هو في ايه ...حماده ضايقك في حاجه؟؟؟؟
فرفوشه:
روح اسأله في ايه......وفهمه ان مش فرفوشه اللي ينضحك عليها بكلمتين ......يلا ياختي قدامي
حائره:
طب ياعمرو هابقى اكلمك سلام
ولما مشيو

عمرو:
ياترى هببت ايه ياحماده.....انا اشوف ربنا يستر
فرفوشه وحائره روحو البيت وفهمت حائره ايه اللي حصل من فرفوشه

حائره:
ههههههههههههههه طب اقولك ايه بس.....يعني دا كلام تعمليه
فرفوشه:
امال يعني عايزاني اعمل ايه....اروح اقوله وانا كمان بحبك وميته في جمال اهلك
حائره:
ماقولتش كدا بس على الاقل اسمعيه واديله فرصه يثبتلك انه فعلا بيحبك
فرفوشه:
بقولك ايه....بالله عليكي بلا شغل اسامه منير ده ..حركات الحب وكلام البايخ ده مش معايا انا
حائره:
كلام بايخ؟؟؟؟.....يعني الحب كلام بايخ يافرفوشه ...مش انتي برضو اللي قولتلي جربي عمرو....ليه جايه تقولي كلام فاضي
فرفوشه:
بصي
ياختي....عمرو كدا انا ارتحتله لله في لله وانتي كمان مرتحاله وحبيتيه
...انما انا عمري مافكرت في حماده دا اصلا....وهو كمان مش بيحيبني دا عايز
يتسلى

حائره:
طب وانتي ايش عرفك
فرفوشه:
بقولك
ايه اقفلي ام الموضوع ده..واطلعي من دماغي احسن لك ....خلينا نعرف نجهز
الشنط عشان نسافر بكرا ...هههه قال يحبني قال ..حبه برصه

اما عمرو وحماده

عمرو:
يانهارك مش فايت ..ومالقتش غير فرفوشه تقولها كدا
حماده:
حتى انت ياعمرو فاكر اني بتسلى....انا فعلا حبيتها اليومين اللي قعدتهم معاها حسيت اني مشدود لها اكتر
لقيتها انسانه بسيطه وعلى
طبيعتها لا ليها في الكدب ولا المجامله ..هي صحيح لسانها متبري منها ..بس
الي في قلبها على لسانها ومش بتشيل كره لحد ...يمكن تشاكس لكن ماتحقدش
...عارف ياعمرو..انا صحيح كلمت بنات كتير وانا مش بحبهم وانا اللي بسيبهم
لان كل واحده فيهم بتحاول تعمل شخصيه غير شخصيتها كلهم بيمثلو....عسكها
اللي عمرها ماعرفت تمثل او فكرت حتى تتصنع شخصيه حد تاني

عمرو:
يابن الايه ..كل دا جواكمن امتى
حماده:
من اول مره شفتها فيها وانا بتشدلها كل يوم
عمرو:
معقوله انت حماده اللي انا اعرفه
حماده:
صدقني ياعمرو انا فعلا حبيتها بس هي فاكراني بتسلى
عمرو:
بص
ياحماده ..هي فرفوشه طبعها حامي شويه لانها متربيه في الارياف وانت عارف
كدا....هي اكيد الاجازه دي هاتفكر في كلامك وانت حاول تاني معاها واثبت لها
انك صادق...وليك عليا اني اخلي حائره تتدخل وتكلمها

حماده:
ربنا يسهل ...اما نشوف اخرتها
حماده روح البيت

ايه اللي انا عملته دا كان لازم اتسرع كدا؟؟؟ يلا بقى اهو اللي حصل حصل ..اما نشوف الي هايحصل


اما عمرو لما روح البيت

ههههه يابت الايه يافرفوشه
ياجامده...بقى عرفتي توقعي حماده مره وحده ..دا ماكنش في حد يملى عينه
...والله انتي شكلك هاتخدي حقهم كلهم وتطلعيه عليه...الله يكون في عونه
حماده وقع وقعه سوده ...اما اتصل على حائره اشوف عملت ايه؟؟

عمرو:
الو
حائره:
الو ..ايوا ياعمرو ازيك
عمرو
:الحمد لله
حائره:
معليش ع اللي عملته فرفوشه النهارده بس بجد انا كان لازم امشي
عمرو
:ههههههه لا ولا يهمك ....بس فرفوشه طلعت جامده
حائره:
جالك كلامي ..مش قولت لك حماده مشدود لها
عمرو
:انا اتفجأت لما قالي ماكنتش مصدق ابدا ان داحماده ....طب هي قالت ايه
حائره:
دي كانت شايطه قوي منه كل اللي في بالها انه بيتسلى
عمرو
:ربنا يعينه دا هايتعب قوي عشان يثبت لها انه صادق
حائره:
يارب.....وادينا هانحاول معاها برضو وهي اكيد هاتفكر في الكلام
عمرو:
المهم قوليلي جهزتي حجاتك؟؟
حائره:
ايوا خلاص كله جاهز
عمرو:
هاتوحشيني قوي
حائره:
وانت كمان ياعمرو هاتوحشني
عمرو:
خدي بالك من نفسك ولما تجيبي رقم ابعتيلي عشان اكلمك
حائره:
ان شاء الله اول مااروح على طول هابعتلك واطمنك
عمرو:
لا اله الا الله
حائره:
محمد رسول الله
ولما قفلت حائره


فرفوشه:
خلصتي ياختي مكالمتك
حائره:
مكالمتي....دا المكالمه كلها عليكي
فرفوشه:
ليه ياختي ان شاء الله
حائره:
حماده ياستي ..قال لعمرو انه بيحبك وهو متصل عشان اقولك انه مش قصده يتسلى زي مانتي فاكره
فرفوشه:
وقولتي ياختي خلاص؟؟؟.....اقفلي السيره الهباب دي ويلا نامي عشان ورانا سفر بكرا
حائره:
هاتفضلي طول عمرك عنيده
وتاني يوم صحيو واستعدو للسفر

حائره:
عارفه يافرفوشه رغم ان الاجازه مش هاتطول ..بس هاتوحشيني قوي
فرفوشه:
وانتي كمان هاتوحشيني انتي ودباديبك المترصصه دي وشنيورك اللي بتصدعيني بيه كل ليله
حائره:
هههههههههه ماشي يافرفوشه ..خلي بالك من نفسك ياحبيبتي
فرفوشه:
وانتي كمان خلي بالك من نفسك
سافرت فرفوشه البلد وراحت حائره لاهلها

ولما وصلت فرفوشه البيت

ام فرفوشه:
حمد لله على سلامتك ياحبيبتي وحشتيني يافرفوشه والله..دا البيت من غيرك مافيهوش حس
اخو فرفوشه:
اه والله ماكنش في حد يشاكس فينا ويطلع البلا الزرق على جدتنتا
فرفوشه:
ههههههه واديني جيت اهه...وان شاء الله هاتشوف ايام سوده هههههههههه
ام فرفوشه:
انا بقى عاملالك كل الاكل اللي بتحبيه
فرفوشه:
ياااي تسلم ايدك ياامي ياحبيبتي
اخو فرفوشه:
ايه ايه ايه ايه ..عيدي ماسمعتش؟؟
فرفوشه:
ليه فيه ايه؟؟
اخو فرفوشه:
ايه يابت النعومه اللي نزلت عليكي دي ..ياي وتسلم ايدك ..لا دانتي اتطورتي
فرفوشه:
ههههههههه لزوم الاتيكيت بقى
اخو فرفوشه:
ايتي ايه؟؟؟؟؟؟ههههههههههههه دا بيعلموهولكم في الجامعه ده
فرفوشه:
هاتفضل جاهل طول عمرك
ام فرفوشه:
ههههههههههههههه ورجعنا تاني للمناقره اللي مش هاتخلص يلا قومو عشان تتغدو وبعدين ابقو كملو مناقره
وبعد ماخلصو الغدى

اخو فرفوشه:
الا قوليلي بجد ايه سر النعومه اللي انتي فيها دي
فرفوشه:
ابدا ...هناك اتعرفت على وحده وبتتكلم كدا فاتعودت عليها وبقيت زيها
اخو فرفوشه:
يظهر انك حبيتيها قوي
فرفوشه:
اه والله دي بت زي العسل مع اني كنت بتخانق معاها على طول
وفضلت فروفشه تحكي عن حائره واللي حصل معاها من اول ماتعرفت عليها لحد ماجت الاجازه

اما حائره لما وصلت لاهلها

حائره:
وحشتوني قوي
اخت حائره:
والله وانتي اكتر ياقلبي
حائره:
ربنا يخليكي ليا ياختي..
ام حائره:
ايه ده..دي جديده دي
حائره:
ههههههههه يخرب عقلك يابت يافرفش خليتيني اقول كلامك وبقيت زي المدب
اخت حائره:
ههههههه لا دي الحكايه فيها ان ...مين فرفوشه دي اللي خلتك تبقي زيها ..دانتي حتى بتضحكي من القلب
حائره:
ليه يعني ..هو انا كنت نكديه والا ايه يابت
اخت حائره:
لا مش قصدي ..بس انتي متغيره خالص ..احكي احكي مين فرفوشه دي
وبرضو حائره قعدت تحكي عن فرفوشه واللي حصل معاها

ام حائره:
ههههه والله البنت دي شكلها طيب قوي
حائره:
اه والله دي عسل وانا بحبها قوي ....عارفه على نيتها كدا لافيها حبث ولا لئم
اخت حائره:
ايه الكلام الكبيره كله ياحائره انا شكلي هاغيرمنها
حائره:
لا والله انتي هاتحبيها قوي
اما عمروفضل على نار لحد ماحائره بعتتله مسج وطمنته عليها


وتمر الايام:

فرفوشه مع اهلها بتشاكس وتهرز
لكم مع ذلك اهلها ملا حظين نعومه في تعاملها وتغيركامل في اسلوبها بس مع
ذلك المرح اللي في طبعها لسى موجود


حائره:

اهلها كمان كانو ملاحظين عليها ضحكها ومرحها والفاظها الجديده وقعدتها معاهم بعد ماكانت شخصيه انطوائيه حبتين


عمرو:

لما عرف رقم حائره اتفق معاها
اانه يكلمها كل يوم مرتين مره اول مايصحى ومره قبل ماينام عشان يكون اول
واخر حاجه واخر حاجه يسمعها هو صوتها

وكمان اهله لاحظو نظره الفرح اللي في عينه واهتمامه بالموبايل اللي ماعدش بيفارقه بعد ماكان بيرميه في أي حته ولا بيسأل عنه


اما حماده:

فضل طول الاجازه يفكر في فرفوشه وازاي يفهمها انه مش بيتسلى


وخلصت الاجازه

وجه يوم السفر والرجوع تاني للكله

ام فرفوشه:
والله هاتوحشيني يا حبيبتي البيت من غير حسك مالوش لزمه
اخو فرفوشه:
اه والله ماعدش حد هايشاكس فينا
فرفوشه:
هههههههه
طب ياخويا ارتاح بقى ...وبعدين ياامي هو انا مهاجره يعني...انا كلها كام
شهر وارجع تاني وربنا يخلي التيليفون يلا بقى مع السلامه

اما حائره:

حائره:
هاتوحشوني قوي كلكم
ام حائره:
خدي بالك من نفسك وكلي كويس ودفي نفسك كويس عشان البرد
اخت حائره:
ابقى سلميلي على فرفوشه عشان انا حبيتها قوي
حائره:
حاضر....يلا بقى لا اله الا الله
ام حائره:
محمد رسول الله
ولما رجعت حائره السكن لقت فرفوشه في البيت

وفجأه هما الاتنين صرخو وكل وحده فيهم لقت التانيه بتجري عليها وتحضنها

حائره:
وحشتيني قوي يافرفوشه
فرفوشه:
وانتي كمان والله ...تصدقي انا عمري مافكرت انك هاتوحشيني قوي كدا
حائره:
وانا والله يافرفوشه حبيتك قوي ووحشتيني قوي ومن كتر كلامي عنك اهلي حفظوكي
فرفوشه:
هههههههههه بصره يابت حتى انا والله ههههههههه بصي بقى انا جايبالم حاجه بسيطه كدا
حائره:
ههههههه بصره برضو وانا كمان جبتلك حاجه بسيطه
فرفوشه:
ههههههههه انا ابتدين اشك ان مخك زي مخي
حائره:
هههههههههههه دي كمان بصره ههههههههه كفففك
وفضلت حائره وفرفوشه يتكمو ويحكو ويضحكو لحد مانامو عشان تاني يوم يروح والكليه


ياترى ايه اللي هايحصل

وحماده هايعمل ايه ؟؟؟ياترى هايكلم فرفوشه تاني والا هايصرف نظر؟؟؟؟

دا اللي هانعرفه الحلقه الجايه

روايه لما نعشق القمر لما يجمع الصحاب؟؟؟؟؟؟الحبقه الرابعه عشره Progress






































روايه لما نعشق القمر لما يجمع الصحاب؟؟؟؟؟؟الحبقه الرابعه عشره User_offline







الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
https://montelovehoho.forumegypt.net
 
روايه لما نعشق القمر لما يجمع الصحاب؟؟؟؟؟؟الحبقه الرابعه عشره
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» روايه لما نعشق القمر لما يجمع الصحاب؟؟؟؟؟؟الحبقه السادسه عشر
» روايه لما نعشق القمر لما يجمع الصحاب؟؟؟؟؟؟الحبقه الثانيه والعشرون والاخيره
» روايه لما نعشق القمر لما يجمع الصحاب؟؟؟؟؟؟
» روايه لما نعشق القمر لما يجمع الصحاب؟؟؟؟؟؟العاشره
» روايه لما نعشق القمر لما يجمع الصحاب؟؟؟؟؟؟الثالثه عشر

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
مملكه الحب والغرام :: المنتدى العام :: قسم الحب والرومانسيه-
انتقل الى: