مملكه الحب والغرام
مملكه الحب والغرام
مملكه الحب والغرام
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.



 
الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

 

 روايه لما نعشق القمر لما يجمع الصحاب؟؟؟؟؟؟الجزؤ الخامس

اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
ملكه الحب والغرام
Admin
ملكه الحب والغرام


عدد المساهمات : 432
تاريخ التسجيل : 14/05/2011
العمر : 38
الموقع : مملكه الحب والغرام

روايه لما نعشق القمر لما يجمع الصحاب؟؟؟؟؟؟الجزؤ الخامس Empty
مُساهمةموضوع: روايه لما نعشق القمر لما يجمع الصحاب؟؟؟؟؟؟الجزؤ الخامس   روايه لما نعشق القمر لما يجمع الصحاب؟؟؟؟؟؟الجزؤ الخامس Icon_minitimeالجمعة مايو 20, 2011 8:39 am



الجزء الخامس










وفي وسط لحظه التسامح اللي فري انجل عاملاها فجأه يرن موبايلها





فري انجل:دا موبايلي بيرن ياترى مين اللي هايتصل دلوقتي ؟؟هاقوم اشوف مين




وتقوم عشان ترد على موبايلها وتسيب فرفوشه وحائره مع بعض




فرفوشه:هيييييييييه دنيا هي اللحظات الحلوه بتمر بسرعه زي رغيف العيش اللي طالع من الفرن و بيبرد بسرعه قبل مانوصل بيه البيت ههههههههههههه




حائره:ههههههههههه اه والله معاكي حق




وفجأه يلاحظو انهم نسيو كل حاجه حصلت وبيضحكو عادي مع بعض كأنهم اصحاب ويسكتو فجأه وكل وحده فيهم تدي ضهرها للتانيه




وترجع فري انجل وشكلها مش مبسوطه




حائره: what happen? فري



فرفوشه:مين يافري؟ وبعدين وشك جايب الوان ليه؟؟



فري انجل:دا أسامه بيقول هايعدي عليا ونسافر دلوقتي



فرفوشه:سفر ايه ياخواتي اللي بيظهر فجأه ده ؟؟



فري انجل: جدي الكبير تعبان وعايزنا كلنا حواليه



فرفوشه:لا اله الا الله .....بيودع يعني ؟



حائره تبص لفرفوشه بغيظ:ايه اللي انتي بتقوليه ده حسني الفاظك شويه



فرفوشه: مش قصدي والله يافري



فري انجل:ولا يهمك يافرفش انا فهماكي ياحبيبتي


حائره:ان شاء الله خير يافري ربنا يشفيه
فري انجل:اما الحق أجهز حجاتي قبل ما أسامه يجي



وتروح حائره وفرفوشه يساعدو فري في تجهيز حجاتها ولما يوصل اسامه يرن لفري رنه عشان تنزل



فري وهي ماشيه تبص لفرفوشه وتقولها


خفي الحرب شويه على حائره يافرفوشه
فرفوشه : اللي يسمعك بتقولي كدا يقول اني ماساكالها مسدس رشاش
فري انجل:وانتي ياحائره ماتقفيش لفرفوشه على الواحده هي صحيح كلامها زي الحجاره بس قلبها طيب
حائره:مش تشيلي هم خالص أكنها مش موجوده ابدا
فرفوشه :ليه ياختي مش ماليه عينك والا ايه


فري انجل:طب اعمل فيكم ايه دا انا لسى مامشيتش وبتعملو كدا امال لما امشي هاتعملوا ايه
ياخوفي افتح الاهرام الاقيكم في صفحه الحوادث


فرفوشه :ههههههههه ربنا قادر على كل شيء ....يلا ياختي لحسن اسامه ينزل اسمك انتي في صفحت الحوادث


فري انجل:يلا باي يابنات
حائره:خدي بالك من نفسك يافري وابقي طمنينا
فرفوشه :لا اله الا الله
فري انجل:محمد رسول الله



وتمشي فري انجل وهي في نفسها بتقول يارب استر على الاتنين دول



اما بقى فرفوشه وحائره لما قفلو الباب كل وحده فيهم بصت للتانيه ورجعت لفت وشها ومشيت كل وحده فيهم في اتجاه




فرفوشه افتكرت كلامها مع عمرو ولفت على حائره وقالت لها


إلا من حق يابت يامسلوعه انتي قبل مانسى

حائره:نعم ياختي
فرفوشه وبكل ثقه:هههههههه والله لو اتشقلبتي زي القرد كدا ما هاتعرفي تقوليها حلوه زي ما أنا بقولها

حائره بكل عصبيه: إنجزي ...عايزه ايه
فرفوشه: خلاص ماتجزيش على سنانك كدا لتقع وأنتي اصلا مش ناقصه
حائره: بليز مش كل كلمه اقولها تردي عليها بعشره
فرفوشه:لا
ياختي....لاعشره ولاميه .....انا عايزه اقولك ان الافندي اللي انتي عملتي
معاه المقلب جالي النهارده ....وفهمني انه ماكانش قصده اللي حصل....وانه
راح اسكندريه عشان ابوه


حائره:طيب وبعدين اعمل ايه يعني وبعدين انتي مش كراستك رجعتلك وخلاص

فرفوشه:لا ياختي ماتعمليش انا بس بخلص ذمتي قدام ربنا وانتي بصراحه ظلماه ......وربنا ع الظالم والمفتري

حائره:ظلماه مش ظلماه انا حره
فرفوشهبكل روقان تغني :انا حره ماحبش ضره
حائره تدي ضهرها لفرفوشه بكل عصبيه :اووووووووف
فرفوشه:خلاص ماتنفخيش قوي كدا لاتوقعي الحيطه ....وننام احنا ازاي كدا من غير حيطه.؟




حائره يترفع عندها الضغط من فرفوشه وتروح تنام من غير ماترد عليها



اما فرفوشه تروح تنام وهي حاسه من جواها انها فرحانه لانها حرقت دم حائره



وتاني يوم طبعا من المؤكد ان كل واحده فيهم شايله طاجن ستها وبوزها شبرين ومش بتكلم التانيه



ولبسو ونزلو مع بعض وهما مش عارفين ليه اصلا هما نازلين مع بعض وان المفروض كل واحده تنزل لوحدها




وفي الكليه


عشق :اخبارك ايه يافرفش
فرفوشه : الحمد لله نحمده على مابلانا
عشق :وهو بلاكي بايه بقى
فرفوشه : ابدا ياختي فري انجل سافرت امبارح وسابتني انا وبوز الإخص دي في وش بعض
عشق :عشان خاطري يافرفوشه ارجوكي....


فرفوشه : عارفه ياختي الاسطوانه المشروخه بتاعتك اللي هاتقوليها اقرب منها واصاحبها
عشق :شطور يافرفوشه ياحبيبتي
فرفوشه : حسستيني اني عيله بضفيرتين ومصاصه
عشق :هههههههههههه ياخرابي على الفاظك الي هاتوديكي في دهيه دي يلا ياختي نروح المحاضره




وفي النحيه التانيه



حائره قاعده مع مملكه الاحزان ودمعه فرح


مملكه الاحزان:ايه اخبارك النهارده ياحائره
حائره: مممممممم نوعا ما كويسه
دمعه فرح:وليه نوعا ما ؟
حائره:لاني مش متأكده انها هاتبقى كويسه على طول
مملكه الاحزان:ليه بس كدا
حائره:فري سافرت امبارح وأنا وفرفوشه مع بض
مملكه الاحزان:لاااااااااا....بجد ربنا يعينك




وفجأه مملكه تلاقي احمد سمير قدامها


احمد:صباح الخير يابناتيت
مملكه الاحزان:اهلا ياحمد ...تعالى اقعد معانا شويه من زمان ماحدش شافك


احمد يلاحظ ان حائره سرحانه ويقول


ياهوووو نحن هنا سرحانه في ايه بقى قولي قولي
دمعه فرح :انا هاقولك سرحانه في ايه
احمد:ياسلام ياختي بتقري الافكار والا ايه



دمعه تحس بالإحراج وتسكت وحائره تلاحظ ان احمد احرجها


حائره:لا ابدا مش سرحانه في حاجه ياحمد
مملكه الاحزان:لا سرحانه وبطلي كدب احمد مش غريب
احمد:خلاص يامملكه سيبيها على راحتها
حائره:لا والله ياحمد مش قصدي كدا ابدا
مملكه الاحزان:بص ياحمد انا هاحكيلك



وتحكيله كل اللي حصل مع حائره وفرفوشه وبعد ماسمع احمد الحكايه


احمد:انا من رايي ان حائره تنتهز فرصه ان فري مش موجوده وتتحاول تقرب من فرفوشه
مملكه الاحزان:جرى ايه ياحمد هو انا بقولك كدا عشان تقول تقرب من فرفوشه

احمد:ياجماعه مافيش انسان شرير بطبعه وصدقيني ياحائره لو قربتي منها هاتلاقي جواها طيبه وانسانه تانيه خالص غير اللي انتي شايفاها دلوقتي




تسكت حائره وتفكر في كلام احمد


احمد:بصي انا عارف انك بتفكري في كلامي دلوقتي فكري فيه كويس وانتي الكسبانه انا هامشي بقى عشان الحق المحاضره



ويمشي احمد وتستنى مملكه لما يمشي


مملكه الاحزان:سيبك منه ماهو لو في الموقف بتاعك وحاسس بيكي ماكانش قال اللي قاله
دمعه فرح:يلا ياجماعه عشان احنا كدا اتاخرنا على المحاضره

اما شله فري انجل:

سايلنت لف:خساره اسامه وفري انجل مش هايجو النهارده
عمرو:اه والله خساره وجودهم بيعمل جو وخاصتا فري لما بتحكي عن توم وجيري اللي معاها

حماده:ايواااااااااا إيه بقى حكايتك مع حائره ياعم روميو

عمرو:ها......ابدا ولا حاجه والله
صدى الشوق:ازاي وهي جت وسالت عنك بنفسها
عمرو في نفسه***:اه كلهم اتفقو عليا ومافيش مفر
سايلنت لف:ايه ياعم انت هاتفكر تقولنا ايه ماتنجز
عمرو:لا ياختي لافكر ولا حاجه بصو ياجماعه
ويحكيلهم اللي حصل
حماده:روح ياشيخ قال وانا اللي فكرتك وقعتها
سايلنت لف:عشان بعد كدا لما اقولكم حاجه تصدقوني
صدى الشوق:بجد ياعمرو انت غلطان انك دخلت نفسك بينهم اديك جبت لنفسك المشاكل

حماده:ايه ده مين اللي بيتكلم صدى؟؟؟؟؟ دي تتكتب في التاريخ اول مره تقولي كلام مفيد
صدى الشوق:ماتلم نفسك بدل مالمك
عمرو:خبر ايه ياجماعه ماتصلو ع النبي ويلا عشان المحاضره هاتبدا
وبعد ماخلصت المحاضرات
عشق:يلا يافرفش اشوفك بكرا وماتنسيش اللي قولت لك عليه

فرفوشه:خلاااااااااااااااص...حفظت العشر وصايا ....روحي بقى جاتك نيله وانتي رغايه كدا
عشق:انا استاهل الضرب اصلا
فرفوشه:ضرب بس دانتي تستاهلي الضرب والحرق مع بعض




وتروح فرفوشه وهي بتفكر في كلام عشق طول الطريق



اما حائره فكانت خارجه من المحاضره مع مملكه ودمعه



ويلمحها عمرو وهو واقف مع الشله

عمرو:طيب يلا بقى ياجماعه انا ماشي اشوفكم بكرا
سايلنت لف تلاحظ انها هاروح لحائره:اااااااااااه تشوفنا بكرااااا
عمرو:اييييييه في اييييه انتو اصلا مش فاهمين حاجه
حماده:اااااااااااااه مش فاهمين روح ياخويا روح ....يابتاع الكراسه
صدى الشوق:مالكم ياجماعه على عمرو
حماده:ياختي اتلهي ...انا شكلي حسدتك ولا ايه

يروح عمرو ويسيبهم

عمرو:......ا.....حائره


تلف حائره هي ومملكه ودمعه وهي بتيتسم ابتسامه خفيفه يلاحظها عمرو

عمروفي نفسه**:بدام ابتسمت كدا يبقى خير ان شاء الله
مملكه الاحزان:خير ياعمر و عايز حاجه
عمروفي نفسه**:عايز شاي هههههههههه ايه الرخامه دي
عمرو:عايز حائره على انفراد

حائره:اوك يابنات اشوفكم بكرا ...باي
وتسيبهم وتروح مع عمرو
حائره:ها ياعمرو في ايه
عمرو: هانتكلم واحنا واقفين كدا ماتيجي نشرب حاجه
حائره:اوك ماعنديش مانع
عمرو طبعا مبسوط وطاير من الفرحه وفجأه سأل نفسه.....
هو انا مبسوط كدا ليه....انا اساسا بكلمها ليه .....يلا خلينا نشرب حاجه ونخلص الموضوع مره وحده عشان يبقى انفض

حائره في نفسها**: هو انا ايه اللي عملته دا؟؟اصلا ماكنش يصح اوافق اني اروح معاه...يلا هي مره وهاتعدي

وهما في الطريق
عمرو:حائره .....انا
حائره:انا فهمت كل حاجه فرفوشه حكتلي
عمرو:مع اني ماكنتش متوقع انها هاتحكيلك فقولت اكلمك النهارده
حائره في نفسها***معنى انها قالتلي انها كويسه والله شكل كلام احمد صح
عمروفي نفسه***والله وطلعتي جدعه يافرفش مع اني كنت فاكر انك هاتعملي حركه نداله وماتقولي لهاش

ولما يقعدو ويطلبو العصير
عمرو:يعني انتي مش زعلانه خالص
حائره:نو...الحكايه خلصت خلاص مافيش مشكله انا اللي كنت فاهماك غلط
عمرو:ولا يهمك بسيطه ان كانت عليا انا مش مهم المهم ان انتي مش زعلانه
حائره:ربنا مش يجيب زعل تاني ابدا
عمرو:عارفه ايه احلى حاجه في اللي حصل دا كله.....اني اتعرفت عليكي

حائره في نفسها**: نعم انت هاتعملهم عليا
عمرو:كلامي زعلك والا حاجه؟
حائره::لا ابدا مش زعلني ....ثانك يو دا بس من زوقك

وبعد مايشربو العصير تبص حائره للساعه وتقوم عشان تروح

عمرو:طيب اوصلك؟
حائره:ثانك يو انا قريبه .....وبعدين عشان ماعطلكش
عمرو:ولا عطله ولا حاجه اتفضلي هاوصلك
حائره:اوك

وهما في الطريق تحس حائره انها غلطت لما وافقت انه يوصلها وتقول في نفسها

دي تاني مره اعمل حاجه من غير مافكر مش يصح ابدا انه يوصلني

عمرو:حائره هو انتي من فين؟
حائره في نفسها**: بدانا بقى الاسئله السخيفه
وترد عليه: انا من القاهره
عمرو:طيب ايه اللي خلاكي تسكني في سكن الكليه
حائره في نفسها**:وانت مالك اساسا
وترد عليه: انا اصلا اهلي مش في مصر فقولت اسكن في سكن الجامعه احسن ماكون لوحدي

عمرو:بجد ربنا يكون في عونك
حائره في نفسها**:هو انا اشتكيت لك والا طلبت رايك
عمرو:عارفه ....انا طول عمري بحلم اسافر والف العالم كله وازور كل مكان..... بجد حلم عمري .....وانتي بقى ايه حلم عمرك؟؟؟
حائره:ها .....انا؟

عمرو:لو يضايقك تقوليلي خلاص مش مشكله
حائره:لا مش قصدي خالص....بس اول مره حد يسألني .....وتقريبا عمرها ماجت في بالي
عمرو:معقوله مالكيش حلم عايزه تحققيه
حائره:يمكن بعدين ....بس دلوقتي مافيش

ويوصلو البيت وحائره تقول لعمر و تبعتك معايا
عمرو:لا ابدا بالعكس انا ماحستش بالطريق خالص
تحس حائره باحساس غريب جواها وعمرو يلاحظ انها اتغيرت فجأه

عمرو:حائره مالك في حاجه؟
حائره:لا ابدا مافيش يلا بقى اشوفك بكرا

وتطلع حائره السكن وتلاقي فروفشه قاعده سرحانه وطبعا مافيش وحده فيهم بتكلم التانيه مع ان كل وحده فيهم بتفكر في التانيه
حائره بتفكر في كلام احمد ومملكه .....وفروفشه بتفكر في كلام عشق
وفي الليل وهما نايمين صحيت حائره من النوم لانها حاسه بوجع شديد لدرجه انها ماقدرتش تتحمله وصرخت مره وحده وصحت فرفوشه

فرفوشه:في ايه مالك ياحائره؟
حائره:مش عارفه تعبانه قوي ومعدتي مقلوبه
فروفشه:ايه ....حامل يعني
حائره:ايه اللي انتي بتقوليه ده ....انا تعبانه وانتي بتهزري
تحط فرفوشه ايديها على راس حائره تلاقيها سخنه مولعه
فرفوشه:يالهوي دانتي سخنه نار.....هاتموتي والا ايه........لا ابوس ايدك ماتموتيش دلوقتي ......فري هاتقول اني انا اللي موتك

حائره:اااااااااااااااااااااااااااااااااااه
فرفوشه:طب اعمل ايه بس........تعالي اوديكي المستشفى
وتنزل هي وحائره وياخدو بواب العماره وويوقفو تاكسي ويورحو المستشفى
وهما في الطريق تحس فرفوشه انها خايفه على حائره قوي وتقولها

هانت ياحبيبتي سلامتك الف سلامه ياريت اللي فيكي فيا انا ياحبيبتي




ياترى حائره فيها ايه وايه اللي هايحصل بعد كدا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
دا اللي هانشوفه الحلقه الجايه





































روايه لما نعشق القمر لما يجمع الصحاب؟؟؟؟؟؟الجزؤ الخامس User_offline









الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
https://montelovehoho.forumegypt.net
 
روايه لما نعشق القمر لما يجمع الصحاب؟؟؟؟؟؟الجزؤ الخامس
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» روايه لما نعشق القمر لما يجمع الصحاب؟؟؟؟؟؟
» روايه لما نعشق القمر لما يجمع الصحاب؟؟؟؟؟؟الجزء21
» روايه لما نعشق القمر لما يجمع الصحاب؟؟؟؟؟؟العاشره
» روايه لما نعشق القمر لما يجمع الصحاب؟؟؟؟؟؟الثالثه عشر
» روايه لما نعشق القمر لما يجمع الصحاب؟؟؟؟؟؟التاسعه عشر

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
مملكه الحب والغرام :: المنتدى العام :: قسم الحب والرومانسيه-
انتقل الى: